Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Varför ska det vara så j-vla jobbigt att ta körkort?

Av ponnygatan - 30 september 2009 12:15

Jag håller på att ta körkort, har nog påbörjat detta minst 4 ggr och denna gången ska jag fanimej klara det. Ska skriva och köra upp i november så snart brinner det i knutarna, har en del teori kvar att plugga in. En del saker som står i teoriboken verkar helt menlösa att kunna som tex att räkna ut sin bromssträcka om man dubblar sin fart. Räcker det lixom inte att veta att bromssträckan blir längre?


Måste verkligen klara av körkortet denna gången, har verkligen tröttnat på att åka buss o spårvagn speciellt nu när det är säsong för baconfeber. Känns inget roligt heller att behöva åka kommunalt med 2 barn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ponnygatan - 19 januari 2010 09:06

Har inte skrivit på ett tag nu, om jag ska vara ärlig så har jag glömt bort att blogga. Har ju en hel del att göra nu när Julia kryper och går runt här hemma och ska ta på allt, inte en lugn stund om man säger så. Lilltjejen har blivit så stor, ...

Av ponnygatan - 1 oktober 2009 14:01

Idag har jag och Julia varit på mvc för den senare delen av inskrivningen och J skötte sig galant hela tiden. Mina värden är bra förtuom mitt Hb som ligger på 118, ska börja med Niferex så ordnar det nog till sig. Nästa besök är inte föränn i mitten ...

Av ponnygatan - 30 september 2009 11:47


Lillhjärtat ska bli storasyster i april, ska bli spännande att bli 2barnsmamma.   ...

Av ponnygatan - 28 september 2009 08:30


  Snart är min godbit 9 månader och växer så det knakar. På 8månaders-kontrollen 1/9 så var hon 74.8 cm och vägde 10770 g. I frdags fick vi byta ut hela hennes garderob eftersom bodysarna i stl 74 inte gick att knäppa och byxorna såg ut som highw...

Av ponnygatan - 16 augusti 2009 15:33

Har varit i Åsarp i helgen hos T:s far och sambo och ätit kräftor, det var trevligt men kallt. Vi hann åxå med en sväng till mina föräldrar. Julia har skött sig exemplariskt som vanligt, hon är så snäll o go när vi är iväg någonstans.   Gostjejen har...

Ovido - Quiz & Flashcards