Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av ponnygatan - 17 oktober 2008 17:07

Fick ett brev från försäkringskassan idag och det stod att jag är beviljad havandeskapspenning så jag är ledig from 4/11. Det ska bli så jäkla skönt att slippa gå upp 04:30 när man somnat vid 23 och vaknat 2-3 gånger under natten. Självklart så förstår jag att det inte blir så mycket sömn sen när lilltjejen kommer men det är ju ett tag kvar tills dess så jag hinner nog vila upp mej.

Av ponnygatan - 17 oktober 2008 10:52

Det är skönt att vara ledig idag, det verkar bli fint väder också så jag ska ta en långpromis med Morran tänkte jag. Jag jobbar korthelg denna vecka och det känns så där, det tar på mina krafter att jobba och jag känner mej långsam och framtung. Fast jag försöker se det från den ljusa sidan, på måndag har jag bara 2 veckor kvar att jobba.


Igår fick vi på jobbet träffa vår nya chef och biträdande chef, jag kände direkt att jag fick förtroende för dem och tror att det kommer att bli jättebra på den nya avdelningen. I och för sig så hinner jag bara jobba där i 4 dagar innan jag går på ledighet men jag vet ju vad jag har att komma tillbaka till efter föräldraledigheten.


Jag är på jakt efter en skötväska till barnvagnen, vet inte riktigt vilken sort jag ska välja. De som jag tycker verkar praktiska och samtidigt är snygga kostar runt tusenlappen och det är lite väl saftigt att betala. Jag har hittat en som kostar 500 kr som jag funderar på att köpa.

Ovido - Quiz & Flashcards