Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Läget är stabilt...

Av ponnygatan - 3 januari 2009 10:11

Är fortfarande hemma och har sovit väldigt gott i natt om man jämför med nätterna på Östra, finns nog inget mer obekvämt än en sjukhussäng med hård madrass och prasslig kudde med en plastpåse under örngottet. Jag tar det mest lugnt, förflyttar mej mellan soffan och sängen och ser på tv, slösurfar, sover eller läser. Har kommit på att jag har svårt att vila, blir väldigt rastlös men nu när jag är så illa tvungen för min o lilltjejens skull så går det rätt så bra. Är glad att jag har T som sköter markservicen här hemma medans jag ligger o latar mej.


Det verkar även som om min förkylning håller på att bli bättre fast jag missbrukar nässpray just nu, hatar att inte kunna andas genom näsan och får nästan panik av att bara kunna andas genom munnen. Är glad att jag slipper att hosta i varje fall, T har fått en jäkla hosta i samband med sin förkylning. 


Åh, vad jag hoppas att det blir bebis på måndag eller tisdag, har ju beräknad förlossning imorgon så det finns ju egentligen ingen anledning att vänta om det nu är möjligt att sätta i gång förlossningen. Det enda som kan få mej frisk nu är att graviditeten avslutas så fort som möjligt, så varför vänta? Det verkar inte som om hon vill komma ut av sig själv i varje fall fast det kan ju starta "pang bom" när som helst.

 
 
Ingen bild

Isabelle

3 januari 2009 11:26

har en liten uppstoppad anka här som väntar på att skeppas iväg till ponnygatan! knappögon bara som du får ta bort, så är den bebissäker. :D vet inte om du fick mitt sms häromdagen? vi sitter och väntar här nere nu, tycker det är riktigt spännande båda två! kram kram!

 
Ingen bild

humhum

3 januari 2009 14:18

Hoppas bebben vill komma naturligt, brukar vara jobbigt med igångsättningar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ponnygatan - 19 januari 2010 09:06

Har inte skrivit på ett tag nu, om jag ska vara ärlig så har jag glömt bort att blogga. Har ju en hel del att göra nu när Julia kryper och går runt här hemma och ska ta på allt, inte en lugn stund om man säger så. Lilltjejen har blivit så stor, ...

Av ponnygatan - 1 oktober 2009 14:01

Idag har jag och Julia varit på mvc för den senare delen av inskrivningen och J skötte sig galant hela tiden. Mina värden är bra förtuom mitt Hb som ligger på 118, ska börja med Niferex så ordnar det nog till sig. Nästa besök är inte föränn i mitten ...

Av ponnygatan - 30 september 2009 12:15

Jag håller på att ta körkort, har nog påbörjat detta minst 4 ggr och denna gången ska jag fanimej klara det. Ska skriva och köra upp i november så snart brinner det i knutarna, har en del teori kvar att plugga in. En del saker som står i teoriboken v...

Av ponnygatan - 30 september 2009 11:47


Lillhjärtat ska bli storasyster i april, ska bli spännande att bli 2barnsmamma.   ...

Av ponnygatan - 28 september 2009 08:30


  Snart är min godbit 9 månader och växer så det knakar. På 8månaders-kontrollen 1/9 så var hon 74.8 cm och vägde 10770 g. I frdags fick vi byta ut hela hennes garderob eftersom bodysarna i stl 74 inte gick att knäppa och byxorna såg ut som highw...

Ovido - Quiz & Flashcards