Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Nu är hon här...

Av ponnygatan - 10 januari 2009 10:55

Julia föddes 7/1 kl 00:33. Vägde 4070 g och är 51 cm lång.


Hade en lätt förlossning när den väl kommit igång, det krävdes 2 olika metoder för att få igång värkarna. Kl 10:45 den 6/1 så körde värkarna igång ordentligt och ca 16:00 så tog dom hål på fosterhinnorna pga att hennes hjärtljud gick ner, de var tvugna att sätta en skalpelektrod och ta prov från hennes huvud.


Vid midnatt började jag krysta och en halvtimme senare kom hon ut och hon är alldeles underbar.


Testade akupunktur som var värdelöst som smärtlindring. Fick även en EDA som bara tog på höger sida så jag hade svinont ändå. Min räddning var lustgasen som jag sög i mig av för kung och fosterland, har en hel del minnesluckor eftersom jag var så drogad. Det tog lixom en stubd innan jag fattade att hon var ute ocg låg på min mage.

 
 
Ammis

Ammis

10 januari 2009 11:13

Grattis till Julia!! Härligt med lätta förlossningar. Att jag gick in på din sida beror på ditt namn!! Ponnygatan!!??? Är du Mölndalsbo kanske?? Har själv bott på Ponnygatan så jag blev bara lite nyfiken.

Lycka till med bebisen iaf.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alex

10 januari 2009 12:00

GRATTIS till er alla tre!!!! Sååå roligt!! Skönt att allt gick bra!!! kraaaam

 
Ingen bild

isabelle

10 januari 2009 17:49

Åh angela!

Mor har ju berättat redan och skickat ett foto, och hon är ju så fin! :D jag är hur glad som helst att allting gick bra och ser supermycket fram emot att träffa henne i sommar när jag kommer hem! kram till er allihopa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ponnygatan - 19 januari 2010 09:06

Har inte skrivit på ett tag nu, om jag ska vara ärlig så har jag glömt bort att blogga. Har ju en hel del att göra nu när Julia kryper och går runt här hemma och ska ta på allt, inte en lugn stund om man säger så. Lilltjejen har blivit så stor, ...

Av ponnygatan - 1 oktober 2009 14:01

Idag har jag och Julia varit på mvc för den senare delen av inskrivningen och J skötte sig galant hela tiden. Mina värden är bra förtuom mitt Hb som ligger på 118, ska börja med Niferex så ordnar det nog till sig. Nästa besök är inte föränn i mitten ...

Av ponnygatan - 30 september 2009 12:15

Jag håller på att ta körkort, har nog påbörjat detta minst 4 ggr och denna gången ska jag fanimej klara det. Ska skriva och köra upp i november så snart brinner det i knutarna, har en del teori kvar att plugga in. En del saker som står i teoriboken v...

Av ponnygatan - 30 september 2009 11:47


Lillhjärtat ska bli storasyster i april, ska bli spännande att bli 2barnsmamma.   ...

Av ponnygatan - 28 september 2009 08:30


  Snart är min godbit 9 månader och växer så det knakar. På 8månaders-kontrollen 1/9 så var hon 74.8 cm och vägde 10770 g. I frdags fick vi byta ut hela hennes garderob eftersom bodysarna i stl 74 inte gick att knäppa och byxorna såg ut som highw...

Ovido - Quiz & Flashcards