Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Besök hos barnmorskan v.31

Av ponnygatan - 31 oktober 2008 09:38

Har precis kommit hem från barnmorskan och graviditeten flyter på som den ska. Jag har samlat på mej en hel del vätska den senaste tiden och haft huvudvärk så jag var orolig  för havandeskapsförgiftning men mitt blodtryck är helt normalt och det fanns inga proteiner i mitt urin så nu känner jag mej lugn. Det är lite trist bara att ha så mkt vätska i kroppen, benen är svullna och det känns som om jag har kuddar under fötterna.


Jobbar mina 4 sista arbetspass, innan havandeskapspenningen, nu i helgen och det ska bli väldigt intressant med tanke på att den avdelningen som jag jobbar på slogs ihop med en annan avdelning igår när jag var ledig. Jag funderar över hur jag ska hitta saker och ting på avdelningen och vad de har för rutiner. Om jag tänker efter så vet jag nog inte ens vart avdelningen ligger, får nog åka tidigare till jobbet idag så att jag hittar dit i tid.

 
 
Ingen bild

Alex

1 november 2008 13:15

tur att det inte var havandeskapsförgiftning, men alla samlar ju på sig vätska under graviditeten, vissa mer, andra mindre...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ponnygatan - 19 januari 2010 09:06

Har inte skrivit på ett tag nu, om jag ska vara ärlig så har jag glömt bort att blogga. Har ju en hel del att göra nu när Julia kryper och går runt här hemma och ska ta på allt, inte en lugn stund om man säger så. Lilltjejen har blivit så stor, ...

Av ponnygatan - 1 oktober 2009 14:01

Idag har jag och Julia varit på mvc för den senare delen av inskrivningen och J skötte sig galant hela tiden. Mina värden är bra förtuom mitt Hb som ligger på 118, ska börja med Niferex så ordnar det nog till sig. Nästa besök är inte föränn i mitten ...

Av ponnygatan - 30 september 2009 12:15

Jag håller på att ta körkort, har nog påbörjat detta minst 4 ggr och denna gången ska jag fanimej klara det. Ska skriva och köra upp i november så snart brinner det i knutarna, har en del teori kvar att plugga in. En del saker som står i teoriboken v...

Av ponnygatan - 30 september 2009 11:47


Lillhjärtat ska bli storasyster i april, ska bli spännande att bli 2barnsmamma.   ...

Av ponnygatan - 28 september 2009 08:30


  Snart är min godbit 9 månader och växer så det knakar. På 8månaders-kontrollen 1/9 så var hon 74.8 cm och vägde 10770 g. I frdags fick vi byta ut hela hennes garderob eftersom bodysarna i stl 74 inte gick att knäppa och byxorna såg ut som highw...

Ovido - Quiz & Flashcards