Alla inlägg den 26 september 2008

Av ponnygatan - 26 september 2008 10:20

har du känt rädsla inför att föda?Angsmärta menar jag? av emma den 26 september 2008 kl 09:15


Svar: Ja, jag är rädd för smärtorna vid en förlossning. Jag har ju aldrig fött barn förut så jag vet ju inte hur ont det kommer att göra. Det var nån som sa till mej att det känns 1000 ggr värre än den värsta mensvärk man kan tänka sig och jag har alltid haft extrem mensvärt, så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen, så jag kan ju tänka mej vad som väntar.


Fast egentligen är jag nog mer rädd för kejsarsnitt eftersom det är en så stor bukoperation.

  
Av ponnygatan - 26 september 2008 08:48

Loggade in på familjeliv idag och kollade min graviditetskalender och såg att jag har gjort 180/280 gravida dagar. Alltså har jag bara 100 kvar tills jag ska föda, i och för sig så kan hon komma 2 v innan och 2 v efter 4 januari. Har köpt mej en bok som heter "Att föda", tänkte att den kunde vara bra som förberedelse. Jag har i verje fall bestämt mej för att jag ska ha epidural-bedövning.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards