Direktlänk till inlägg 23 september 2008

Irriterande

Av ponnygatan - 23 september 2008 08:28

Jag har skaffat mej en gravidförsäkring på TryggHansa och när man gör det så får man en gratis genomgång av sitt övriga försäkringsskydd. Jag skulle dit i dag men avbokade eftersom jag och T redan är försäkrade upp till tänderna. När jag ville avboka genomgången sa kvinnan jag pratade med att den olycksfallsförsäkring som jag har genom Vårdförbundet inte gäller dygnet runt så det är väldigt viktigt att jag skaffar en "ordentlig" (läs Trygghansas) försäkring innan barnet kommer. Jag blev så jäkla arg när hon sa detta för självklart så gäller mina försäkringar dygnet runt, jag betalar ju ca 2000 om året för det dom. Nu är jag ännu mer anti att byta försäkringsbolag än vad jag var innan, man ska inte reta upp nån som är gravid i onödan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ponnygatan - 19 januari 2010 09:06

Har inte skrivit på ett tag nu, om jag ska vara ärlig så har jag glömt bort att blogga. Har ju en hel del att göra nu när Julia kryper och går runt här hemma och ska ta på allt, inte en lugn stund om man säger så. Lilltjejen har blivit så stor, ...

Av ponnygatan - 1 oktober 2009 14:01

Idag har jag och Julia varit på mvc för den senare delen av inskrivningen och J skötte sig galant hela tiden. Mina värden är bra förtuom mitt Hb som ligger på 118, ska börja med Niferex så ordnar det nog till sig. Nästa besök är inte föränn i mitten ...

Av ponnygatan - 30 september 2009 12:15

Jag håller på att ta körkort, har nog påbörjat detta minst 4 ggr och denna gången ska jag fanimej klara det. Ska skriva och köra upp i november så snart brinner det i knutarna, har en del teori kvar att plugga in. En del saker som står i teoriboken v...

Av ponnygatan - 30 september 2009 11:47


Lillhjärtat ska bli storasyster i april, ska bli spännande att bli 2barnsmamma.   ...

Av ponnygatan - 28 september 2009 08:30


  Snart är min godbit 9 månader och växer så det knakar. På 8månaders-kontrollen 1/9 så var hon 74.8 cm och vägde 10770 g. I frdags fick vi byta ut hela hennes garderob eftersom bodysarna i stl 74 inte gick att knäppa och byxorna såg ut som highw...

Ovido - Quiz & Flashcards