Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Snart 2009...

Av ponnygatan - 31 december 2008 12:03

Hjälp vad snabbt 2008 har gått, har inte riktigt hunnit med känner jag men det har varit ett bra år. 2009 kommer säkerligen bli ännu bättre med tanke på att vi ska bli föräldrar. Jag fyller ju 27 år åxå om några veckor, känns riktigt skönt att bli äldre.


Blodtrycket håller sig runt 150/90-95 och jag hoppas att det stannar där eller kanske tom sjunker lite. Om trycket fortfarande är högt på fredag så ska jag be barnmorskan försöka ordna så att jag blir igångsatt. Med tanke på att jag är fullgången så är det ju bättre att lilltjejen får komma ut istället för att jag går runt och mår dåligt. Det är psykiskt jobbigt att veta att blodtrycket kan stiga när som helst och att jag kan bli sämre trots att jag tar det lugnt. Ska jag behöva gå så här alltför länge så lär trycket stiga pga av all oro.


Vaknade imorse med en härlig förkylning, jätte kul (inte) när svärmor och B ska komma och fira nyår med oss ikväll. T ska laga käk så jag kan ligga på soffan och ta igen mej som tur är. Får hoppas att jag kan känna ngn smak ikväll.


GOTT NYTT ÅR!!!

 
 
Ingen bild

Alex

31 december 2008 14:04

Skönt att höra att blodtrycket håller sig, men jobbigt för dig att behöva må dåligt, det är ju en enorm press du är under och jag hoppas att lilltjejen snart är här och att du slipper må sämre! *kram å gott nytt år*!! Tänk, snart är ni tre i familjen, det är underbart!!! *kram igen*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ponnygatan - 19 januari 2010 09:06

Har inte skrivit på ett tag nu, om jag ska vara ärlig så har jag glömt bort att blogga. Har ju en hel del att göra nu när Julia kryper och går runt här hemma och ska ta på allt, inte en lugn stund om man säger så. Lilltjejen har blivit så stor, ...

Av ponnygatan - 1 oktober 2009 14:01

Idag har jag och Julia varit på mvc för den senare delen av inskrivningen och J skötte sig galant hela tiden. Mina värden är bra förtuom mitt Hb som ligger på 118, ska börja med Niferex så ordnar det nog till sig. Nästa besök är inte föränn i mitten ...

Av ponnygatan - 30 september 2009 12:15

Jag håller på att ta körkort, har nog påbörjat detta minst 4 ggr och denna gången ska jag fanimej klara det. Ska skriva och köra upp i november så snart brinner det i knutarna, har en del teori kvar att plugga in. En del saker som står i teoriboken v...

Av ponnygatan - 30 september 2009 11:47


Lillhjärtat ska bli storasyster i april, ska bli spännande att bli 2barnsmamma.   ...

Av ponnygatan - 28 september 2009 08:30


  Snart är min godbit 9 månader och växer så det knakar. På 8månaders-kontrollen 1/9 så var hon 74.8 cm och vägde 10770 g. I frdags fick vi byta ut hela hennes garderob eftersom bodysarna i stl 74 inte gick att knäppa och byxorna såg ut som highw...

Ovido - Quiz & Flashcards